Vrouwen-op-de-bank-pratend

Van recruitmentstrategie naar succesvolle samenwerking

Publicatiedatum 4 juni 2024

Calco werft, selecteert & plaatst It-trainees inmiddels 20 jaar. En Daaf werft nu al geruime tijd voor hen. Zo hebben wij accountmanager en strategisch accountmanagers bemiddeld voor Calco. Wij spraken Jan-Willem Gelderblom, Algemeen Directeur van Calco, over hoe hij kijkt naar de samenwerking met ons.

Calco

Calco heeft al meer dan 4.000 professionals, met 225 verschillende studieachtergronden, geholpen aan een mooie baan in de IT bij verschillende bedrijven. “Wij zorgen ervoor dat kandidaten met een andere studieachtergrond dan IT toch in aanmerking komen voor een IT-functie bij een groot bedrijf. Bijvoorbeeld als je na je studie toch besluit om in een ander vakgebied te gaan werken dan waarvoor je jouw diploma gehaald hebt. Wij geloven dat de kandidaten het meeste uit zichzelf halen als ze echt op hun plek zitten”, vertelt Jan-Willem.

Een mooie visie want ook wij geloven hierin. Door elke dag te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent, creëer je werkgeluk en zorg je voor goede prestaties.

Verder kijken dan het cv

Jan-Willem vertelt verder over wat de reden was om Monique (Moos, eigenaar van Daaf, red.) te bellen. “Net als ieder bedrijf hadden ook wij behoefte aan nieuw personeel. Wij hebben een recruitmentstrategie ontwikkeld dat bestaat uit diverse onderdelen. Eén van die onderdelen was het gebruikmaken van een externe partij. Maar wel een partij die ons, het bedrijf en de bedrijfsvoering begrijpt. Monique en Jeroen (eigenaren van Daaf, red.) ken ik al jaren: wij begrijpen elkaar goed. Daarom weet ik ook dat dat zij zich goed inleven in het bedrijf. Ook kijken zij niet alleen naar iemands cv maar naar wat voor persoon zij zijn en of de kandidaat past binnen Calco en welk ontwikkelpotentieel hij/zij heeft.”

Tijdens de eerste gesprekken met Calco is er gekeken naar wat voor kandidaat zij zoeken en wat het beste binnen de organisatie past. “Monique stelt de juiste vragen, vraagt door en probeert echt te doorgronden wat je zoekt. Zodra jullie bepalen dat jullie gaan werven voor een vacature, weet ik dat jullie hier toegewijd mee aan de slag gaan. Het is heel fijn om samen te werken met een partij waarbij je dit gevoel hebt! Ja, soms duurt het iets langer, maar we weten allemaal dat de arbeidsmarkt krap is en je goed moet zoeken naar de juiste kandidaat. Hierin worden verwachtingen goed gemanaged en de communicatie loopt goed. Daardoor heb ik als opdrachtgever altijd het gevoel dat ik in beeld ben en dat ik niet vergeten word.”, vertelt Jan-Willem.

Jan-Willem sluit af: “Daaf is een relatief nieuwe partij in een wereld waar er heel veel werving- en selectiebureaus zijn. Het enthousiasme en de energie van Jeroen en Monique helpt enorm in de samenwerking die wij met elkaar hebben. Ik vind het ook leuk om via de samenwerking ook een bijdrage te leveren aan jullie organisatie.”

Man-vrouw-geven-elkaar-highfive

Jan-Willem (links) met zijn collega, bemiddeld door Daaf, Noortje (rechts)