Sinds april 2023 werkt Maud bij Daaf als Recruitment Consultant. Hoewel ze niet uit de branche komt, heeft ze deze baan helemaal eigen gemaakt. Het leukste aan deze baan vindt ze het contact met kandidaten en klanten. Maar waar houdt zij zich nog meer mee bezig? Wij vroegen het haar!
“Ik vind het fijn om op tijd te beginnen, dus ben ik altijd rond 08:00 uur op kantoor. Dan kan ik even rustig opstarten en een kopje koffie drinken voordat de andere collega’s binnen wandelen.
Elke ochtend check ik eerst mijn mail en LinkedIn. Zijn er nog sollicitaties binnengekomen? Hebben mensen gereageerd op mijn LinkedIn berichten? Ik bekijk de cv’s en noteer dat ik hen moet bellen voor een telefonische kennismaking. Tijdens dit gesprek vertel ik kort iets over de functie en organisatie en maak ik een afspraak voor een intake. Uiteraard alleen als de kandidaat nog enthousiast is. Een intake vind ik overigens leuker om fysiek in te plannen, hoewel dat niet altijd kan en ik dit dan online inplan.
Uiteraard heb ik ook contact met klanten. Hebben ze mijn voorstelteksten al ontvangen? In deze tekst beschrijf ik de kandidaat zo goed mogelijk. Niet alleen de werkervaring benoem ik, maar juist ook wat hen drijft en wat zij in hun vrije tijd doen. Dat maakt het net wat persoonlijker! De klant bepaalt uiteindelijk wie zij op gesprek willen. Vervolgens begeleid ik dit proces. Dat vind ik ook erg leuk om te doen. Als kandidaten wat gespannen zijn of nog meer informatie willen dan ondersteun ik hen daarin.
Op maandag hebben we altijd Commercieel Overleg. Tijdens dit overleg bespreken we alle lopende zaken, ook met de vestiging Utrecht. Ik vind het fijn dat we dit samen bespreken. Zo houdt je de binding met elkaar en weet je écht wat er speelt binnen het bedrijf. Samenwerking vind ik ook belangrijk, en binnen Daaf denken we daar gelukkig allemaal hetzelfde over. Dus als een collega vraagt of ik haar vacaturetekst wil controleren, doe ik dat natuurlijk!
Toevallig heb ik deze week ‘Boodschappendienst’. Elke dag lunchen we met elkaar en daar moeten natuurlijk lekkere dingen voor komen. Het favoriete beleg op dit moment van ons team? Rosbief!
Vorige week woensdag ben ik op bezoek geweest bij een kandidaat, die net gestart is bij zijn nieuwe baan. Wij gaan altijd in de eerste week van hun nieuwe baan, met iets lekkers, langs bij onze kandidaten. Altijd iets om naar uit te kijken, vind ik. Ik krijg dan alleen maar nog een beter beeld van de organisatie. Ook kijk ik meteen even of ik mijn contactpersoon kan spreken. Wellicht kan ik nog met een vacature helpen?
Terug op kantoor hoorde ik dat een kandidaat door haar proeftijd is. Ik stuur mijn kandidaat meteen een berichtje om haar te feliciteren! Daarna zag ik op LinkedIn iemand uit mijn netwerk om hulp vragen bij een vacature. Ik heb meteen een berichtje gestuurd, want ik weet: bij deze vacature kan ik goed helpen!
Wat ik een van de belangrijkste dingen vind aan het werken bij Daaf is dat iedereen oprechte interesse in elkaar heeft. Daardoor leer je elkaar naast zakelijk ook privé beter kennen. Tijdens de lunches en vrijdagmiddagborrels hebben we het ook vaak over de weekendplannen van iedereen. Of de huidige discussie: wanneer zet jij de kerstboom op? Het is in ieder geval gezellig en we lachen veel! Het volgende uitje staat al op de planning: het kerstuitje. Het enige wat ik nu nog moet doen, is een foute kersttrui kopen.”, vertelt Maud.
Wil je meer weten over Maud, haar werk of weet jij waar zij haar foute kersttrui moet kopen? Neem dan contact met haar op!